Рекомендуємо прочитати

Чи легко бути новеньким?

article2651.jpg

Хвилюєтеся щоразу, коли доводиться постати перед незнайомим колективом у ролі «новенького»? Що ж, вас можна зрозуміти: вчені вважають необхідність пристосовуватися до нової обстановки, обов'язків, оточенню досить серйозним стресом. Проте, більшості людей доводиться як мінімум один раз в житті переживати, чи тепло його приймуть на новому робочому місці. Що ж можна зробити, щоб стати своїм серед чужих, а не залишитися чужим серед своїх?

Отже, ваш перший робочий день на новому місці:

Підготуйтеся до нього заздалегідь - перегляньте свій гардероб, підберіть речі найбільш підходящі корпоративному стилю компанії, в якій вам належить працювати. Приведіть в порядок зовнішність: зробіть нову стрижку, манікюр, так ви будете почувати себе впевненіше і не станете тушуватися під оцінюючими поглядами. А оцінювати вас обов'язково будуть! Ставтеся до цього спокійно, перший час підвищеного інтересу вам не уникнути. Намагайтеся виглядати стримано і елегантно, навіть якщо дрес-код компанії досить вільний, спочатку не варто шокувати нових колег надто екстравагантними образами.

Налаштуйтеся на позитив. Не варто занадто себе накручувати, побоюючись негативного ставлення. Навколо вас знаходяться звичайні люди, кожен з яких колись був на вашому місці. Спробуйте розташувати оточуючих доброзичливим поведінкою, привітна посмішка завжди обеззброює.

Постарайтеся відразу запам'ятати імена колег і керівників, для початку хоча б тих, з ким доведеться контактувати найчастіше. Якщо не виходить запам'ятати - запишіть. Звернення на ім'я завжди справляє найсприятливіше враження.

Чи легко бути новеньким?

Будь-яка компанія, будь то маленька фірма або велика корпорація, живе за своїми правилами і законами. Щоб зрозуміти, яка модель поведінки буде найбільш доречна в новому колективі, слід придивитися уважніше, як співробітники взаємодіють між собою і з начальством. Не варто в перший же день, намагатися дізнатися всі «підводні течії», завалюючи колег питаннями, висловлювати свою думку про керівництво або роботі компанії. Не знаючи особливостей взаємин всередині колективу, всього однієї необережної фразою можна поставити себе в незручне становище або зовсім - надовго зіпсувати думку про свою персону.

Також вкрай недоречно «лізти зі шкіри геть», намагаючись всім сподобатися, хвалитися своїми заслугами, намагатися повідомити всю цікаву, на вашу думку, інформацію про себе. Лестити теж не варто, подібна поведінка, як правило, помітно і виглядає не кращим чином. А ось пригостити в обідню перерву колег тортом - цілком прийнятно. Так у вас з'явиться можливість познайомитися ближче в більш невимушеній обстановці і налагодити контакт.

Напевно, вам вже не терпиться показати себе класним фахівцем, який не тільки відмінно справляється з усіма обов'язками на новій посаді, а й проявити ініціативу, впровадити щось своє, модернізувати наявну схему роботи. Не поспішайте «брати бика за роги», якщо ви в перший же день почнете намагатися змінювати усталені порядки, вас вважатимуть вискочкою. У вас ще буде чимало шансів надалі, продемонструвати свій професіоналізм.

Чи легко бути новеньким?

Перше знайомство позаду, як завоювати авторитет і зміцнитися в новому колективі?

У багатьох організаціях не прийняті будь взаємини між співробітниками, крім формальних. У цьому випадку вам залишається тільки дотримуватися тієї ж політики, обмеживши своє спілкування з колегами обговоренням питань що стосуються роботи. У невеликих компаніях часто ситуація прямо протилежна - відносини між собою, так і з начальством досить панібратськи. Щоб легко влитися в новий колектив потрібно всього лише прийняти і підтримувати правила, які давно устоялися.

Ні в якому разі не запізнюйтесь! Яким би лояльним не був ваш новий керівник, запізнення неприпустимі. Такою поведінкою ви будете дратувати всіх тих, хто приходить раніше вас. Також недоречно відлучатися під час робочого дня або йти раніше, навіть якщо ви закінчили роботу.

Добре вивчіть свої обов'язки - ви повинні чітко знати, за що конкретно несете відповідальність. Не погоджуйтеся допомогти щоразу, коли вас просять вийти за рамки посадової інструкції, є ризик уславитися безвідмовним простаком. Але й не відмовляйте всім категорично - необхідно розрізняти ситуації, в яких всього лише хочуть скористатися вашою добротою, від тих, коли колезі дійсно необхідна ваша допомога.

Чи легко бути новеньким?

Визначте неформального лідера. Зробити це досить просто - до думки лідера прислухається більшість, з ним радяться, на нього рівняються. Якщо ви заручитеся підтримкою людини, що володіє негласним авторитетом, то додасте собі поваги в очах решти колективу. Відмінний спосіб налагодити контакт - попросити поради або поставити цікаві питання про роботу компанії.

Спокійно реагуйте на критику. Проаналізуйте свої помилки і постарайтеся не повторювати їх у майбутньому.

Виконуйте свої обов'язки сумлінно, не соромтеся задавати уточнюючі питання, якщо ще не встигли вловити деякі моменти, пройде деякий час, перш ніж ви зможете відчути себе в новій організації «як риба у воді», відразу вникнути в усі нюанси просто неможливо.

Дружба між колегами - за і проти

Звичайно, ви прийшли в компанію в першу чергу працювати, а не дружити. Але цілком може статися так, що з одним або кількома колегами ви виявите безліч спільних інтересів, схожі погляди на життя і ваше спілкування почне виходити за рамки чисто формальних відносин. Чи варто заводити дружбу на роботі або, все-таки слід обмежити спілкування з товаришами по службі? Психологи стверджують - людина, що має приятеля на роботі, менше схильний до стресів, здатна працювати більш плідно. Теплі стосунки між колегами, сприяють зміцненню корпоративного духу і позитивно позначаються на командній роботі.

Чи легко бути новеньким?

Бійтеся тривалих дружніх чаювань і «нашіптування», ні начальству, ні решті колективу це не сподобається. Подбайте про те, щоб ваша дружба ніяк не заважала робочому процесу. Більш делікатна ситуація, якщо вашим другом став начальник, чи колега-приятель отримав підвищення. Важливо вміти розділяти особисті і службові відносини, зберігайте субординацію в робочий час. Також не варто користуватися гарним ставленням у службових цілях і стосується це обох сторін.

Мине не так вже багато часу, перш ніж ви звикнете до нового місця роботи, співробітників, відпрацюєте до автоматизму свої обов'язки, а колектив, у свою чергу, візьме вас в команду. Ставтеся до зміни роботи як до нових можливостей і перспектив, а не до випробування. У вас обов'язково все вийде!

© На каблучках

При частковому чи повному копіюванні матеріалів необхідно ставити активне гіперпосилання на сайт nakablychkah.com.ua

Scroll To Top